Aktualności   Kontakt   Firma   Inżynieria konstrukcyjna   Antykorozja   Maszyny   Pliki do pobrania 
Firma
     Polwar    Aktualności    Dzieło mostowe roku 2014

WYBIERZ: Dzieło mostowe roku 2014


Montaż wiaduktu WK-2 w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej został uznany przez Kapitułę Konkursu Związku Mostowców Rzeczpospolitej Polskiej za "Dzieło Mostowe Roku 2014" za wdrożenie nowych technologii w zakresie realizacji, rozwiązań konstrukcyjnych i elementów wyposażenia mostów.

WK-2 jest stalowym łukowym wiaduktem kolejowym umożliwiającym przeprowadzenie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nad torami dalekobieżnymi PKP w sąsiedztwie torów SKM i PKM.

Z uwagi na konieczność utrzymania ciągłości ruchu pociągów na torach PLK i SKM, jak również ostry kąt skrzyżowania linii kolejowych niemożliwy był montaż bezpośredni. Ograniczona ilość miejsca i wielkość konstrukcji wykluczyła zastosowanie żurawi do umieszczenia konstrukcji w całości na przyczółkach.

Pomysł zmodyfikowanej nasuwki poprzez dwukrotny obrót powstał przy współpracy POLWAR-u i projektantów z GTI Tymon Galewski, którzy wykonali projekt montażu. Prace przebiegały pod czujnym okiem Agnieszki Falkiewicz przy udziale Rafała Falkiewicza.

Konstrukcja stalowa przęsła została zmontowana w całości w poziomie obrotu na ciężkich podporach wzdłuż czynnego toru PKP. Po zmontowaniu i sprawdzeniu konstrukcji nastąpił pierwszy obrót wokół punktu w pobliżu środka ciężkości przęsła, dzięki czemu niemal połowa konstrukcji wspornikowo przemieściła się ponad czynną linią kolejową i znalazła się nad przyczółkiem.

Po pierwszym obrocie jeden z punktów podparcia docelowego układu znalazł się na właściwym miejscu w rzucie tj nad ciosem podłożyskowym i stanowił punkt obrotu dla drugiego etapu. Po drugim obrocie konstrukcja znalazła się we właściwym miejscu, pozostało tylko opuszczenie na łożyska.


Ta nagroda jest ukoronowaniem ciężkiej pracy wielu osób zaangażowanych w ten projekt. Nasza firma działająca od wielu lat w branży mostowej bardzo dobrze radzi sobie w tym jakże trudnym i specyficznym segmencie jakim są kolejowe obiekty inżynieryjne, gdzie niejednokrotnie działając pod presją czasu i miejsca realizuje zarówno nowe jak i modernizuje stare obiekty w całej Polsce.


 

powrót  powrót      do góry  do góry      drukuj  drukuj     


Rzetelna Firma